середу, грудня 24, 2008

А у нашому селі (знову обкладинки)


Я не готовий говорити про будь-який власний "рейтинг" оформлення книг - у мене його немає. Тому поділюся хіба деякими думками з приводу.

Культура оформлення книги (серії книг, книг видавництва в цілому) складається не одразу. Здається, що потрібно не менш як років із 25, тобто трохи більше, ніж минуло із часу проголошення незалежності. Плюс нові технології й можливості. І дуже багато різних факторів. Тому наша індустрія оформлення перебуває в якомусь, я би сказав, непевному стані. Якщо подивитися в цілому - обкладинки наших книг "стрибають між крапельками", не втримуючись в академічному стилі (а як же, треба щоби книга виглядала сучасною й привабливою) і не вдаючись до надто ризикованих авангардних спроб (кажуть, що занадто, то не здраво).
Втім, не без винятків.

Передивившись досить багато різних книг, можу сказати, що уваги й поваги заслуговують:
видання "Критики" (в цілому, а зокрема можна сказати про "Нарис ... історії України" Наталі Яковенко, художник Андрій Вишневський, 2006 рік, і "Смаки Раю" Шивельбуша, обкладинка Ярослава Гаврилюка, 2007 рік); Гугль про цих людей нічого толком мені не сказав;
красиві книжки робить "Літопис" - і мої безумові й позарейтингові фаворити - Романа Романишин та Андрій Лесів (їхню обкладинку до енциклопедичного словника зі світової історії ХХ століття разом із самим словником видано 2008 року, тож це і є та сама "бест оф зе бест" року; це справді обкладинка, від якої я в захваті; а друга їхня ж - до "Останніх Історій" Ольги Токарчук, вийшла роком раніше)


Обкладинка стронговського до Буковські - дійсно, виконана професійно (тут у мене є буквально чи не одна, ну максимум, дві репліки, але більшість на таке ніколи не зважить, правда, тож нехай вони залишаться мені), але, признаюся, вона мене не чіпляє:


Все інше, здається, згадували в різних блогах (разом зі стронговським, але тут для мене важливо було зафіксувати свою позицію - так, я в курсі і не проти, але мене особисто не чіпляє, так може бути з будь-якою річчю в будь-чиїй рецепції, правда ж? - і це стосується більшості книжок, які відзначили "за картинки")

Із моїх обкладинок найбільша (власне, цілковито, абсолютно, повністю) моя - це обкладинка до книги Барбари Редінг, але вона вийшла запізно для того, щоби потрапити комусь на очі.
Я, скоритавшись із нагоди, покажу перший драфт (хто бачив видану книжку, посміхніться):


А взагалі, варто поглянути на картинку з попереднього поста, щоби зрозуміти: ми тільки на початку шляху (тому й рейтинги в нашому випадку - це пусте).

Ну і так, між нами, мені подобається нова пінгвінівська серія. Щось є в ній таке.