понеділок, березня 09, 2009

Readability: просто текст


Інтернети — це не тільки царство контенту. Це заодно смітник контексту. Дизайни, рекламні блоки, врізки тощо — все це огортає сигнал, який намагається прорватися до нас, у щільну обгортку із шуму. Мені довелося довго пояснювати мамі, що не все на стартовій сторінці гугль-пошти треба читати (як і на інших сторінках).

Для постійних джерел існують свої інструменти й фільтри, що ріжуть рекламу і покращують оформлення, впроваджуючи нові рівні індивідуалізації — приміром, Stylish і Greasemonkey.
Але, знову ж — для багатьох це навіть не магія, а набір якихось незрозумілих слів і дій, які без мільйона додаткових інструкцій не виконаєш, що викликає хіба що новий головний біль.

Добрі люди з Arc90 Lab придумали простіший спосіб, який назвали просто: Читабельність. Readability.

На сторінці все описано максимально просто й доступно: ви обираєте з кількох можливостей спрощення вигляду сторінки (я ніяких налаштувань не міняв, мені якраз так зручно, як у них стандартно сконфігуровано), і витягаєте — просто, мишкою — на панель закладок це слово. Readability.

І там, де вам хочеться не переглянути (правди нікуди діти, ми все більше переглядаємо, замість читати), а саме прочитати якийсь матеріал, ви просто натискаєте на кнопку. Результат виглядає приблизно так:
Ніяких реклам, вставок, кольорових схем тощо.
Зберігаються ілюстрації:
Я ось уже кілька днів користуюсь. Постійно таке може й непотрібно (інакше можна було б налаштувати якісь штуки на зразок згаданих вище). Зручно. Мені подобається. Сподіваюсь, комусь такий інструмент стане в пригоді.
Очі, знаєте, не вічні.

Приємного всім читання :)